چهارمین قرعه‌کشی Express Entry کانادا در این هفته

چهارمین قرعه‌کشی Express Entry کانادا در این هفته برگزار شد

برگزاری چهارمین قرعه‌کشی Express Entry کانادا IRCC در این هفته.  کانادا اولین قرعه‌کشی اکسپرس‌انتری مبتنی بر دسته‌بندی فرانسوی خود را برگزار کرد. آنها از 2300 نامزد با توانایی‌های قوی زبان فرانسوی برای ورود به کانادا دعوت کردند. کاندیداها به حداقل 439 امتیاز CRS  نیاز دارند که کمترین امتیاز CRS در سال 2023 است.

این ششمین دور دعوت‌نامه‌های صادر شده در دو هفته است و تعداد کل نامزدهای دعوت شده از طریق اکسپرس‌انتری در این مدت به 9800 نفر می‌رسند.

 

برای ارزیابی رایگان پرونده خود، فرم ارزیابی ما را پرکنید

 

صدور دعوت‌نامه‌ها

اکثر دعوت‌نامه‌ها در این هفته صادر شد. آخرین دور روز گذشته، 6 ژوئیه ارسال شد و از 1500 نامزد با سابقه‌کار در حرفه‌های بهداشتی دعوت شد. انتظار می‌رفت این قرعه‌کشی پس از اعلامیه‌ای در کنار اولین دعوت‌نامه اکسپرس‌انتری برای 500 متخصص مراقبت‌های بهداشتی(کادر درمان) در 27 ژوئن انجام شود.

دعوت‌نامه 5 جولای اولین دعوت‌نامه برای داوطلبان در رشته‌های علوم، فن‌آوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)  ارسال شد. 500 نامزد با حداقل 486 امتیاز CRS دعوت شده بودند.

در نهایت، دعوت‌نامه 4 جولای یک قرعه‌کشی غیرمنتظره برای همه برنامه‌ها بود که در آن 700 نامزد در قرعه‌کشی همه برنامه‌ها در نظر گرفته شدند. این نامزدها به 511 امتیاز CRS  نیاز داشتند که بالاترین میزان قرعه‌کشی در همه برنامه‌ها در سال 2023 است.

دعوت‌نامه برای فرانسوی زبانان

توانایی‌های قوی زبان فرانسوی تنها معیار انتخاب مبتنی بر دسته‌بندی است که بر مبنای تجربه‌کاری به عنوان ویژگی اصلی برای 6 دسته انتخاب جدید استفاده نمی‌کند.

وزیر مهاجرت کانادا وظیفه دارد زبان فرانسه را در خارج از کبک ترویج نماید. IRCC با اعلام قرعه‌کشی برای نامزدهای اکسپرس‌انتری فرانسوی زبان اعلام کرد که با اولویت دادن به دعوت از تازه واردان، کانادا قصد دارد از رشد اقتصادی از طریق مهاجرت فرانسوی زبانان به خارج از کبک حمایت کند. در عین حال این سیاست برای چگونگی غنی‌سازی و تقویت این جوامع می‌کند.

انتخاب براساس طبقه‌بندی

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، دسته‌بندی‌های جدید را برای انتخاب براساس دسته‌بندی در 31 مه اعلام کرد. پس از قانونی که در ژوئن گذشته تصویب شد، انتظار می‌رفت که دسته‌بندی‌های جدید به وزیر مهاجرت کانادا این اختیار را بدهد که از نامزدهای مهاجرت اقتصادی بر اساس یک ویژگی خاص دعوت کند و نه بر اساس همه آنها. امتیاز کلی CRS می‌تواند شامل تجربه‌کاری، توانایی زبان، تحصیلات و یا بیشتر باشد.

دسته‌بندی‌ها برای سال 2023 پس از گفتگو با دولت‌های استانی و منطقه‌ای و همچنین شرکا و ذی‌نفعان IRCC انتخاب شده‌اند که به شرح زیر است:

  • مراقبت‌های بهداشتی
  • حرفه‌های علوم، فن‌آوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)
  • مشاغلی مانند: نجار، لوله‌کش، و پیمانکاران
  • حمل و نقل
  • کشاورزی و دام‌داری و مواد غذایی
  • تسلط قوی به زبان فرانسه
تغییرات ممکن در 2024

این دسته‌بندی‌ها هر سال در ارائه IRCC به مجلس بررسی می‌شوند و ممکن است در سال 2024 تغییر کنند.

طبق برنامه سطوح مهاجرت 2023-2025، کانادا امیدوار است تا پایان سال 2023 تا 82.880 تازه وارد را از طریق اکسپرس اینتری بپذیرد. این هدف تا پایان سال 2025 به 114.000 نفر افزایش می‌یابد. انتخاب بر اساس این دسته‌بندی ممکن است به کانادا در رسیدن به ‌این اهداف کمک کند. همچنین به منظور از بین بردن شکاف‌های بین مهارت‌ها و نیروی کار در نیروی شاغل در کانادا نیز ممکن است مفید باشد.

ادانا روبیتای، 7 ژوئیه 2023

فهرست مطالب

از مشاوره تا اقامت کنارتان هستیم.
کـافیست فــرم مــشاوره را پـــر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟