متوسط هزینه زندگی در کانادا

متوسط هزینه زندگی در کانادا

متوسط هزینه زندگی در کانادا چه میزان است؟ اطلاعات دقیق در مورد هزینه زندگی در کانادا اغلب توسط افرادی که از کشورهای خارجی می‌خواهند در کانادا تحصیل کنند یا با خانواده خود به اینجا نقل مکان کنند، جستجو می‌شود. کانادا از مهاجران استقبال می‌کند و کاملاً توسعه یافته است و امکانات رفاهی در سطح جهانی را برای ساکنان خود فراهم می‌نماید. در نتیجه، ممکن است از هزینه‌های زندگی در کانادا شگفت‌زده شوید. کسی که هزینه‌های زندگی را صرفاً بر اساس اعداد ارزیابی می‌کند، ادعا دارد که هزینه‌های زندگی بیش از حد زیاد است. با این‌حال، با در نظر گرفتن تاریخ کشور و امکاناتی که هم برای ساکنان و هم برای بازدیدکنندگان فراهم شده، خواهید دید که هزینه‌های زندگی اغراق‌آمیز نیست. برخی از شهرهای کانادا دارای نرخ مسکن مقرون به صرفه و امکانات رفاهی مشابه هستند.

هزینه متوسط

  • متوسط هزینه زندگی خانواده در کانادا بسته به تعداد افراد خانوار متفاوت است. از آنجایی که در اکثر خانواده‌های کانادایی این تعداد بین 2 تا  4 نفر بوده، متوسط هزینه زندگی عبارت است از:
  • هزینه ماهانه برای یک فرد مجرد، بدون احتساب اجاره، 1245 دلار
  • هزینه ماهانه، بدون احتساب اجاره بها، برای یک دانشجوی مجرد 880 دلار
  • هزینه ماهانه یک خانواده دو نفره، بدون احتساب اجاره بها، بیش از 2500 دلار
  • هزینه ماهانه برای یک خانواده چهار نفره، بدون احتساب اجاره بها، بیش از 5000 دلار
  • برای دانشجویان، مسکن خصوصی می‌تواند تقریباً 625 دلار در ماه هزینه داشته باشد، در حالی که اتاق‌های خوابگاه در محوطه دانشگاه حدود 800 دلار هزینه دارند.

What is the average living cost of Canada?

بگذارید به شما کمک کنیم تا از هزینه‌های زندگی در کانادا (2023) به تفکیک بیشتر مطلع شوید

هزینه اقامت

متوسط هزینه زندگی در کانادا

متوسط هزینه زندگی در کانادا

نرخ برابری ریال با ارز سایر کشورها بسیار متغیر است و این نرخ به میزان قابل‌توجهی برای ما ایرانیان بالاست. با توجه به این موضوع، به جرأت می‌توان گفت که دانشجویان ایرانی با هزینه‌های تا حدودی بالا برای زندگی در کانادا مواجه هستند. در شهرهای کانادا، شاخص هزینه زندگی از 65 تا 80 متغیر است که کمی بالاتر از میانگین جهانی است. هزینه‌های زندگی در کانادا ممکن است کمی بیشتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردید باشد. هزینه زندگی به تنهایی حدود نیمی از درآمد شما را مصرف می‌کند. قبل از پیش‌بینی یک برنامه برای زندگی در کانادا، باید وضعیت مالی خود را با توجه به عنصر کلی پس‌انداز و سرمایه‌گذاری تجزیه و تحلیل کنید.

 

شهریه‌ها

کانادا مانند اکثر کشورهای صنعتی و هوشمند، آموزش عمومی رایگان را برای دانش‌آموزان تا سن 18 سالگی ارائه می‌دهد. به طور نسبی، هزینه تحصیل در کانادا نسبت به تحصیل در آمریکا کمتر است. با وجود این، کیفیت آموزش حداقل به همان اندازه چشم‌گیر و مفید است. برای دانشجویانی که در محوطه دانشگاه زندگی می‌کنند، متوسط هزینه سالانه یک دوره 4 ساله فارغ‌التحصیلی در کانادا 22.750 دلار است. برای دانشجویانی که در خانه زندگی می‌کنند، 11.330 دلار است. همین هزینه ممکن است برای دانشگاه‌های برتر به ترتیب به 65.000 و 135.000 دلار برسد.

اکنون تصمیم بگیرید و فرم ارزیابی خود را پرکنید

منتظر چیزی نباش، زمان از دست رفته هرگز باز نخواهد گشت

 با ما تماس بگیر!

قبوض و آب و برق

اگر از برندهای برتر خرید کنید، هزینه پوشاک مردانه و زنانه به طور متوسط از 45 تا 130 دلار متغیر است. متوسط هزینه ماهانه سرمایش، برق، زباله و غیره برای یک آپارتمان یک یا دو خوابه حدود 168 دلار تعیین شده است. تقریباً 80 دلار در ماه هزینه سرویس اینترنت با سرعت 60 مگابیت بر ثانیه یا بیشتر است. باید ماهانه 150 دلار اضافی برای نیازهای سرگرمی و عضویت در مراکز تناسب اندام کنار بگذارید.

و اما لیست پاره‌ای از اقلام مورد نیاز:

عناوین میانگین هزینه زندگی در کانادا، ماهانه – دلار کانادا
اقامت 400 – 600
غذا 200 – 300
حمل و نقل 100 – 250
اینترنت 30 – 50
تفریحات 150
متفرقه 600 – 700

فهرست مطالب

از مشاوره تا اقامت کنارتان هستیم.
کـافیست فــرم مــشاوره را پـــر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟