فرهنگ محیط‌ کار در کانادا

فرهنگ محیط‌ کار در کانادا

فرهنگ محیط‌ کار در کانادا: آیا شما یک دانشجوی بین‌المللی هستید یا یک تازه وارد به کانادا؟ آیا با فرهنگ محیط کار در کانادا آشنا شده‌اید؟ قوانین بسیاری در کانادا وجود دارد که ممکن است با جوامع دیگر متفاوت باشد.

این راهنما شما را با برخی از فرهنگ‌های محیط‌کار در کانادا آشنا می‌نماید، همچنین به انطباق شما از یک فرهنگ به فرهنگ دیگری که در آینده ممکن است در آن شغلی داشته باشید، کمک می‌کند.

 

Communications basics

Other common etiquettes

زبان بدن

ارتباط غیرکلامی بخش مهمی از اولین برداشت شماست. اولین دست دادن با مصاحبه کننده، اولین لباسی که می‌پوشید، اولین تماسی که با رئیس خود برقرار می‌کنید. رفتار اولیه شما، تصویری از شخصیت شما در یک محل‌کار  به دیگران نشان می‌دهد.

فضای خصوصی

در کانادا، مردم برای فضای خصوصی خود ارزش قائل هستند و به ندرت هنگام ملاقات یا گفتگو در محل‌کار یکدیگر را لمس می‌کنند (به جز برای دست دادن). مرسوم است که هنگام گفتگوی رودررو، تقریباً دو فوت (یا فاصله یک بازو) با هم فاصله می‌گیرند. نزدیک بودن بیش از حد می‌تواند تهاجمی به نظر برسد و دور بودن بیش از حد نشان می‌دهد که علاقه‌ای به ارتباط با طرف مقابل ندارید.

ارتباط چشمی

ارتباط چشمی در فرهنگ محیط کار در کانادا

ارتباط در چشمی فرهنگ محیط کار در کانادا

حفظ ارتباط چشمی در فرهنگ محیط‌ کار در کانادا، در طول مکالمه به معنای احترام است. در یک مکالمه، تماس چشمی مستقیم نشان دهنده علاقه و توجه است. افرادی که از تماس چشمی اجتناب می‌کنند، گاهی اوقات می‌توانند به عنوان شخصی غیر دوست، یا افرادی غیرقابل اعتماد یا فاقد اعتماد به نفس، به نظر بیایند.

توجه: مراقب باشید که برای مدت طولانی به کسی خیره نشوید یا تماس چشمی را حفظ نکنید.

در دیگر صفحات ما در مورد تحصیل در کانادا، سرمایه گذاری در کانادا، ICT در کانادا بخوانید.

 

دست دادن(در فرهنگ محیط‌ کار در کانادا)

دست دادن یک شکل رایج از آداب معاشرت در اولین ملاقات با کارفرما، همکار یا شریک تجاری است. مردم اغلب با یک دست دادن محکم که دو تا سه ثانیه طول می‌کشد به یکدیگر سلام می‌کنند. هنگام دست دادن، برقراری تماس چشمی و لبخند زدن مؤدبانه است.

نوع لباس پوشیدن

با توجه به فرهنگ محیط‌ کار در کانادا، بسته به نوع شغل و شرکت، کد لباس ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی، هنگام شرکت در مصاحبه، بهتر است لباس رسمی‌تر و متناسب‌تری بپوشید. در طول مصاحبه، از مصاحبه کننده بپرسید که لباس مناسب برای این شغل چیست. در بیشتر موارد، کد لباس اداری رایج، تجاری، غیر رسمی است. از پوشیدن شلوار جین، شلوارک یا لباس‌های باز خودداری کنید. در اکثر شرکت‌ها بهتر است به دلیل آلرژی و حساسیت از استفادۀ عطر، ادکلن یا هر محصول معطر خودداری کنید.

مبانی ارتباطات

خوشامدگوئی

هنگام عبور از کنار افراد (صرف نظر از موقعیت آنها) در راهروها یا رسیدن به محل‌کار اول صبح، گفتن “سلام” یا “صبح‌بخیر” و برقراری ارتباط چشمی نشانه ادب است. در پایان روز، می‌توانید بگویید «خداحافظ» یا «عصر خوبی داشته باشید».

به‌کار بردن نام‌های شخصی و آدرس‌ها

در محیط‌کاری کانادا می‌توانید کاملا دوستانه رفتار کنید. به طور معمول می توانید همکاران و شرکای تجاری را با نام کوچک خطاب کنید – حتی در هنگام گفتگو با یک مدیر یا سرپرست. با این حال، هنگام معرفی خود، از نام و نام خانوادگی او استفاده کنید.

استفاده‌از ایمیل، تلفن و کامپیوتر

سعی کنید از استفادۀ حساب‌های ایمیل و خطوط تلفن کاری، به دلایل شخصی خودداری کنید. در فرهنگ محیط‌ کار در کانادا، آنها فقط برای اهداف کاری در نظر گرفته شده‌اند. علاوه بر این، شما همچنین باید از استفادۀ ایمیل‌های شخصی در زمانی که مشکلی مربوط به کار و تجارت است خودداری کنید. رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر گاهی به عنوان ابزارهای حرفه‌ای و اجتماعی شناخته می‌شوند. به طور کلی، اگر استفاده‌از فیس‌بوک و/یا توییتر در شرح شغل شما تعریف شده باشد، مشکلی نخواهد بود. برای تعیین خط مشی‌های شرکت همیشه از کارفرمای خود سؤال کنید.

برقراری روابط اجتماعی(در فرهنگ محیط‌ کار در کانادا)

فرهنگ محیط کار در کانادا

فرهنگ محیط کار در کانادا

معاشرت و دوستی، بخشی عادی از فرهنگ محیط‌کار در کاناداست – در واقع، افراد به این کار تشویق می‌شوند. در محیط‌ کار کانادا، انتظار می‌رود صحبت‌ها کوتاه یا بصورت یک مکالمه انجام شود، این رفتار نشانه نگرش مراقبتی است. با این‌حال، به نحوه تعامل افراد دیگر در محیط کار توجه کنید تا مشخص شود چه نوع رفتاری عادی و قابل‌قبول است. برخی از موضوعاتی که باید مراقب آنها بود، صحبت درباره مذهب، سن و درآمد است.

برخی معاشرت‌های قابل‌قبول:

  • گپ‌زدن در زمان استراحت (قهوه و ناهار)
  • برای چند دقیقه کوتاه گپ‌زدن، زمان ورود به محل‌کار، هنگام صبح یا خروج در یک روز

معاشرت در حین انتظار برای حضور همکاران قبل از جلسه

برخی معاشرت‌های غیرقابل‌قبول:

  • گپ‌زدن تلفنی طولانی با دوستان و/یا خانواده در حین‌کار (ممکن است برخی استثناها اعمال شود)
  • درگیر شدن در یک مکالمه طولانی در ساعات اداری
  • شایعه‌پراکنی یا درگیر شدن در شایعات در مورد همکاران
  • استفاده ‌از الفاظ عامیانه و ناپسند که می‌تواند همکاران را آزار دهد

پرسیدن سؤال

در برخی فرهنگ‌ها، تکان دادن سر به مفهوم «بله» نشانه احترام است، حتی زمانی که فردی که با او صحبت می‌کنید مطالب یا دستورالعمل‌ها را متوجه نمی‌شود. در فرهنگ محیط‌ کار در کانادا، سرپرستان و مدیران، کارمندان را تشویق می‌کنند که وقتی شما متوجه نمی‌شوید، بیشتر توضیح دهند. اگر متوجه شدید، سعی کنید این جمله را بیان کنید: بنابراین، به عبارت دیگر، “آنچه شما می‌گویید این است … ” این جمله نشان می‌دهد که دستورالعمل‌ها را کاملاً درک کرده‌اید. اگر همه نکات را متوجه نشدید، دوباره بپرسید، پرسیدن سوال از همکاران و سرپرستان، در زمان آموزش یکی از بهترین راه‌هایی است که یک کارمند جدید می‌تواند تمایل خود را برای یادگیری و پیشرفت حرفه‌ای نشان دهد.

سایر آداب متداول

<yoastmark class=

کار تیمی

کار تیمی یک جنبه بسیار مهم در فرهنگ محیط‌کار در کاناداست. ما نگاتی در مورد کار تیمی برای شما آورده‌ایم:

  • با همه با احترام رفتار کنید. با همان ادب و اشتیاق که با یک مدیر اجرائی برخورد می‌نمائید، با کسی که در یک پست پائین کار می‌کند، احوالپرسی کنید.
  • حرف دیگران را قطع نکنید. این قابل توجه است که به همه زمان بدهید، تا افکار خود را به اشتراک بگذارند.
  • به کار، علایق و دست‌آوردهای افراد علاقه نشان دهید.
  • وقتی می‌بینید همکار شما تحت استرس است یا از کاری عقب افتاده ‌است، از او حمایت کنید.
  • سعی کنید نیازهای تیم/سازمان را بر نیازهای خود ترجیح دهید.

وقت‌شناسی(در فرهنگ محیط‌ کار در کانادا)

زمان برای حضور در محیط‌کار در کانادا بسیار مهم است. در محل‌کار، “حضور و غیاب” و وقت‌شناسی هر دو برای سنجش عملکرد یک کارمند بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. مهم است که به موقع برای قرارهای کاری یا جلسات حاضر شوید. وقتی با کسی در ساعت 10 صبح برای جلسه‌ قرار می گذارید، چند دقیقه زودتر حاضر شوید تا درست از ساعت 10 صبح آماده باشید. همه گاهی دیر می‌کنند، اما مؤدبانه است که تماس بگیرید و به کسی اطلاع دهید که آیا تأخیر دارید یا می‌خواهید زودتر جلسه را ترک کنید.

حسن‌نیت

وقتی کسی در را به روی شما باز می‌کند، انتظار دارد تشکر کنید. بسیار مهم است که همیشه به همه احترام بگذاریم. استفاده ‌از کلمات مؤدبانه مانند «لطفا»، «متشکرم» و «خوش آمدید» را در هنگام برخورد با همکاران، مدیران و مشتریان به عادت خود تبدیل کنید. قبل از ورود به دفتر، همیشه به نشانه احترام به فضای کاری دیگران، در بزنید.

سلسله مراتب(در فرهنگ محیط‌ کار در کانادا)

اگرچه کارمندان اغلب به صورت مستقل یا به صورت تیمی بر روی وظایف روزمره کار می‌کنند، اما اکثر شرکت‌های کانادایی در یک سیستم سلسله مراتبی (یا از بالا به پایین) عمل می‌کنند و از کارکنان انتظار می‌رود دستورالعمل‌های سرپرست خود را دنبال کنند. هنگام تصمیم‌گیری، درخواست اطلاعات یا برخورد با مشکلات، از شما انتظار می‌رود که با فرد مناسب در شرکت خود، بر اساس سطح اختیارات آنها صحبت کنید.

کوه یخ

کوه یخ فرهنگ محیط کار در کانادا

کوه یخ فرهنگ محیط کار در کانادا

مردم مانند کوه یخ هستند. برخی از خصوصیات شخصی در ظاهر شخص آشکار می‌شوند و ما بلافاصله هنگام ملاقات با کسی آنها را می‌شناسیم. با این حال، برخی از ویژگی‌ها را در ظاهر اشخاص نمی‌توان دید و شناخت از طریق صحبت کردن و گذراندن وقت با مردم زمان‌بر است. در کانادا، مردم از سراسر جهان با فرهنگ‌ها، زبان‌ها و آداب و رسوم متفاوت زندگی و کار می‌کنند. از پیش‌داوری و فرضِ آنچه در مورد یک شخص می‌دانید، خودداری کنید – همه افراد از پیشینه‌ها، فرهنگ‌ها و تجربیات متفاوتی می‌آیند! باید به آنها احترام بگذاریم، در همه فرهنگ‌ها انسان‌های خوب و بد وجود دارند.

 

فهرست مطالب

از مشاوره تا اقامت کنارتان هستیم.
کـافیست فــرم مــشاوره را پـــر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟