دعوت‌نامه اکسپرس انتری 2023

اُنتاریو، بریتیش کلمبیا، جزیره پرنس ادوارد و مانیتوبا

این هفته برای نامزدهای نتایج قرعه‌کشی PNP دعوت‎‌نامه ارسال می‌کنند

 

دعوت‌نامه اکسپرس انتری 2023، انتاریو، بریتیش کلمبیا، جزیره پرنس ادوارد، و مانیتوبا برای نامزدهای جدیدترین دور برنامه نامزدهای استانی (PNP) دعوت‌نامه ارسال کرده‌اند.

برنامه PNP  به این دلیل پایه‌گذاری شد، که مهاجرت مسئولیتی مشترک بین دولت استانی و فدرال است، و به دولت‌های استانی اجازه می‌دهد تا بتوانند کنترل بیشتری بر انتخاب مهاجران اقتصادی معرفی ‌شده و ساکن آن ایالت، اعمال کنند.

دولت‌های استانی تمایل دارند، نامزدهای ماهری را انتخاب کنند که بیشترین شانس را به منظور پرکردن شکاف‌های نیروی کار محلی دارند، بنابراین به راحتی در اقتصاد محلی ادغام می‌شوند. به عبارت دیگر، استان‌ها نامزدهایی را معرفی می‌کنند که بیشترین احتمال موفقتی و ماندن در استان را دارند.

نامزدی که توسط یک استان انتخاب شده، شانس بسیار بیشتری برای دریافت دعوت‌نامه درخواست (ITA) برای اقامت دائم دارد. علاوه براین، کاندیداهای اکسپرس اینتری که نامزد می‌شوند، 600 امتیاز اضافی در  سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) دریافت می‌کنند، که عملاً موفقیت ITA را در قرعه‌کشی آینده تضمین می‌کند.

(IRCC) نامزدهای PNP موجود را به هر استان بر اساس اهداف در آخرین طرح سطوح مهاجرت اختصاص می‌دهد، برنامه‌ای سالانه که هدف پذیرش اقامت دائم در 3 سال آینده را مشخص می‌کند.

اخیراً، استان‌ها خواستار استقلال بیشتر در مورد مهاجرت اقتصادی شده‌اند و نشان داده‌اند که مانند کبک توافق‌های استانی با دولت فدرال را نیز در برنامه خود دارند. کبک بر انتخاب مهاجران اقتصادی که در توافق‌نامه کانادا و کبک ذکر شده است، اختیار کامل دارد. این تنها استانی در کاناداست که چنین توافقی با دولت فدرال دارد.

در حالی که هنوز چنین توافقاتی حاصل نشده است، در ماه مارس سال جاری، مجمع وزرای مسئول مهاجرت تشکیل جلسه داد و ابتکار جدیدی از  IRCC، “یک طرح سطوح مهاجرت استانی” را تصویب کرد که تخصیص نامزدهای استانی را برای 3 سال آینده ترسیم می‌کند، در صورت تصویب این تعداد در اکثر آنها بالاتر از گذشته خواهد بود.

این مورد به استان‌ها توانایی قوی‌تری به منظور برنامه‌ریزی برای تازه‌واردان بیشتر را می‌دهد و از وجود مشاغل کافی، مسکن و سایر زیرساخت‌های مهم برای حمایت از تازه‌واردان و تبدیل استان به مقصدی جذاب اطمینان حاصل می‌کند.

درباره اکسپرس انتری بیشتر بدانید

نتایج مهاجرت استانی 15 تا 20 جولای، انتاریو

انتاریو در 20 جولای دو قرعه‌کشی تحت برنامه اولویت‌های سرمایه انسانی اکسپرس انتری برای نامزدهای مشاغل مورد نظر برگزار کرد.

این استان 902 نامزد را در قرعه‌کشی برای نامزدهای مشاغل فنی و 159 نامزد را در قرعه‌کشی برای متخصصان مراقبت‌های بهداشتی دعوت کرد.همه داوطلبان به نمره CRS در محدوده 458-462 نیاز داشتند.

این نتایج استانی مشابه دوره‌های انتخابی بر اساس دسته‌بندی دعوت‌نامه‌های اکسپرس انتری است که اخیراً معرفی شده‌اند. تاکنون در تابستان امسال، 2000 متخصص مراقبت‌های بهداشتی و 500 داوطلب علوم، فن‌آوری، مهندسی و ریاضیات (STEM)  در قرعه‌کشی‌های اکسپرس انتری فدرال ITA دعوت‌نامه دریافت کرده‌اند.

بریتیش کلمبیا

در 18 جولای بریتیش کلمبیا قرعه‌کشی معمول سه شنبه PNP خود را برگزار کرد.

در این هفته استان برای بیش از 167 نامزد در چهار قرعه‌کشی دعوت‌نامه ارسال کرد. همه کاندیداها در Skilled Workers یا International Graduate Streams شرکت کردند و کاندیداهای Express Entry را نیز شامل شدند.

بزرگ‌ترین قرعه‌کشی 112 نامزد با مشاغل فنی را هدف قرار داد. آنها به حداقل نمره 88 در سیستم ثبت مهاجرت مهارت (SIRS)  نیاز داشتند.

سه قرعه‌کشی باقی‌مانده نیز مربوط به مشاغل خاص بود و هر کدام به حداقل60 امتیاز SIRS نیاز داشتند. مشاغل دعوت شده:

  • 39  مربی و دستیار دوران کودکی
  • 16  متخصص مراقبت‌های بهداشتی
  • کمتر از 5 کاندیدای شغلی اولویت‌دار دیگر

 

جزیره پرنس ادوارد

در 20 جولای، جزیره پرنس ادوارد برای 106  نامزد در اولین قرعه‌کشی  PNPپرنس ادرواد دعوت‌نامه ارسال نمود. دعوت‌نامه‌ها به 2 دسته تقسیم شدند.

اولین مورد برای نامزدهای برنامه “نیروی کار ماهر” و “اکسپرس انتری” بود. این استان 97 نامزد تحت عنوان Critical Worker Stream  را دعوت کرد که برای یک کارفرمای PEI کار می‌کنند و حداقل 50 امتیاز EOI  دارند.

این استان همچنین از 9 نامزد تحت برنامه “مجوز کار تجاری کارآفرینی” که حداقل آستانه امتیاز 80 را کسب کرده بودند، دعوت کرد.

مانیتوبا

در 20 جولای، مانیتوبا قرعه‌کشی PNP را تحت برنامه “نیروی کار ماهر” در خارج از کشور برگزار کرد، و 595 نامه مشاوره معادل PNP مانیتوبا (MPNP ITA)، برای نامزدهایی صادر کرد که حداقل امتیاز رتبه 611 را داشتند و از طریق نامزدهای پیشرفته PNP دعوت شدند.

مانیتوبا اخیراً با تشکیل شورای مشورتی مهاجرت و اسکان اقتصادی (ACEIS) در مورد آینده مهاجرت و اسکان اقتصادی خود به بحث پرداخت. این گروه با هدف ساده‌سازی  MPNP، افزایش مهاجرت اقتصادی و سرمایه‌گذاری تجاری و برنامه‌های اسکان مانیتوبا برای تازه‌واردان تشکیل شده است.

24 جولای 2023

 

فهرست مطالب

از مشاوره تا اقامت کنارتان هستیم.
کـافیست فــرم مــشاوره را پـــر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟