تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

تحصیل در دانشگاه های کانادا

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا – بیشتر بدانیم

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، کانادا در حال تبدیل شدن به یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین المللی است. کانادا با بیش از ۶۴۲,۰۰۰ دانشجوی بین المللی، به پنجمین مقصد برتر تحصیلی در جهان تبدیل شده است. دانشگاه های کانادا به دانشجویان با امکانات آموزشی کلاس جهانی و آموزش عالی ارائه می دهند.

مراحل زیادی برای درخواست پذیرش تحصیلی کانادا وجود دارد ، بنابراین بهتر است از قبل برنامه‌ریزی کنید. ااکثر برنامه‌های تحصیلی پس از دبیرستان در کانادا در سپتامبر، ژانویه یا ماه می شروع به تحصیل می‌کنند، اگرچه تعدادی از برنامه‌ها نیز خارج از این تاریخ‌ها پذیرش دارند.

بیشتر در این مورد بدانیم

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی

برای پذیرش در دانشگاه ها و کالج های کانادا پیش نیاز هایی برای پذیرش وجود دارد که دانشجویان باید آنها را برآورده کنید، چه در مقطع کارشناسی و چه در مقاطع دیگر. بسته به رشته تحصیلی، برنامه ها و سایر عوامل مرتبط، رقابت می تواند متفاوت باشد.

تحصیل کارشناسی

میانگین مدت زمان تحصیل بین ۳-۴ سال است و هزینه آن تقریباً بین ۱۲ تا ۳۰ هزار دلار کانادا خواهد بود. به خاطر داشته باشید که همیشه شرایط و ددلاین‌های هر دانشگاهی را که می خواهید برای آن درخواست دهید بررسی کنید.

بعضی ددلاین‌ها برای دوره کارشناسی

تحصیل  کارشناسی ارشد در کانادا

 روند درخواست برای مدرک کارشناسی ارشد می تواند بسیار متفاوت از دوره کارشناسی باشد. انواع مختلفی از برنامه ها وجود دارد مانند: Thesis-based  یا research-based ، ویا courses-based. همچنین در این مقطع، ممکن است به نمره GMAT، GRE، تجربه کاری، و یا حتی نمره آزمون زبان بالاتر نیز نیاز داشته باشید.

تحصیل دکترا در کانادا

 اگر شرایط لازم را داشته باشید، ممکن است بتوانید در مقطع دکترا در کانادا تحصیل کنید. اگرچه برنامه های .Ph.D در کانادا به طور معمول برای حدود چهار سال طراحی شده است، انتظار اینکه دکترای خود را در پنج سال یا بیشتر به پایان برسانید، واقع بینانه تر است. برنامه‌های دکتری معمولاً فول فاند است، اما برخی از آنها بر اساس دانشگاه و برنامه‌ ای که برای آن اپلای می‌کنید، باید خود دانشجو پرداخت کند.

ددلاین‌ها

همان گونه که قبلا توضیح داده شد، فقط برای اینکه کمی پیچیده تر نشود، باید بدانید که مهلت های درخواست، بسته به برنامه تحصیلی، و همچنین بر اساس دانشگاه و استان در کانادا متفاوت است. آنها همچنین می توانند سالانه تغییر کنند، بنابراین بهترین توصیه ای که می توانیم برای شما داشته باشیم، این است که این فرصت‌ها و ددلاین‌ها را جستجو کنید و بررسی کنید، بررسی کنید و سه بار بررسی کنید!

بورسیه

بیش از ۵ میلیون دلار بورسیه تحصیلی استفاده نشده در کانادا وجود دارد فقط به این دلیل که دانشجویان برای آن درخواست نداده اند. اگر فکر می کنید حتی یک احتمال کوچک وجود دارد که بتوانید برای پذیرش تحصیلی در کانادا تایید شوید، باید برای آن اقدام کنید.

 عواملی که در واجد شرایط بودن برای دریافت یکی از این بورسیه‌ها وجود دارد، چیست؟

 بسته به نوع بورسیه، شرایط مختلفی وجود دارد. با این حال، یک معدل خوب و یک رزومه خوب همیشه شانس شما را  افزایش می‌دهد.

ارتباط بین معدل و بورس تحصیلی

همه ما می‌دانیم که قرار است  کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان کوشا تعلق بگیرد. اما آیا معدل شما نشان از کوتاهی شماست، منظور کوتاهی در تلاش است. از نظر ما جواب منفی است. در طول سال‌ها دانش‌آموزان باهوش زیادی را مشاهده کردیم که معدل آنها کم یا متوسط بود. به هر حال، هنگامی که برای تحصیلات تکمیلی اقدام می‌کنید، باید نمرات و معدل خوبی داشته باشید. برای ورود به مجموعه داوطلبان واجد شرایط بورسیه، باید حداقل امتیازات مثبت را داشته باشید. بنابراین، اگر دوره هایی وجود دارد که با رتبه پایین گذرانده اید، باید انرژی بیشتری در آموزش این دوره ها که حتما بر ارتقای سطح معدل شما تأثیر مثبتی خواهد داشت، صرف کنید. شاید بهتر باشد که دوباره این دوره ها طی کنید.

اعطای جوایز در رقابت های ملی/بین المللی

اگر شما در یک رقابت علمیِ داخلی یا بین المللی شرکت کنید، قطعا مورد توجه قرار خواهید گرفت و برجستگی شما در هر رقابتی به معتبرترین شکل ممکن نمایان خواهد شد. هرچه تعداد شرکت کنندگان در یک رقابت بیشتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت بورس تحصیلی خواهید داشت. البته این مورد به سایر متقاضیان و کارآیی آنها نیز بستگی دارد. همیشه به یاد داشته باشید که ممکن است افراد دیگری نیز باشند که عملکرد بهتری داشته باشند. بنابراین، چرا که نه، تا آنجا که ممکن است سخت کوش باشید.

فرآیند برنامه درخواست

واجد شرایط بودن خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که ملزومات واجد شرایط بودن برای مجوز تحصیل کانادا را دارید. شما نیاز به نامه پذیرش از DLI، مدرک تمکن مالی، و همچنین طیف وسیعی از مدارک سوابق تحصیلی خود دارید که بسته به کشور شهروندی و محل اقامت شما متفاوت است.

لطفا توجه داشته باشید که مجوز تحصیل شما ویزا نیست. این بدان معناست که بسته به کشور محل تابعیت شما، ممکن است برای آمدن به مقاطع ورودی کانادا به ویزای مسافرتی نیاز داشته باشید.

*اگر از مدتی قبل به طور قانونی در کانادا زندگی می کنید، می توانید از داخل کشور درخواست دهید. اگر مجوز تحصیل شما تایید شود برای شما پست خواهد شد.

ویزای کانادا

اگر به سوالات افسر خدمات مرزی کانادا Border Services Officer (BSO) صادقانه و درست پاسخ دهید، آنها به شما اجازه ورود خواهند داد. در غیر این صورت، اگر مشکوک باشند که شما واجد شرایط ورود نیستید، می توانند شما را رد کنند و از شما بخواهند که به کشور خود بازگردید، حتی اگر ویزای کانادا دارید.

کشورهای معاف از ویزا: این کشورها برای ورود به کانادا نیازی به ویزا ندارند. شما می توانید برای دریافت مجوز تحصیل خود مستقیماً به مقاطع وزودی بیایید. لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است برای سفر به کانادا همچنان به ویزای الکترونیکی سفر (ETA) نیاز داشته باشید.

کشورهای غیر معاف از ویزا: این کشورها برای ورود به کانادا نیاز به ویزا دارند. هنگامی که درخواست مجوز تحصیل شما تایید شد، افسر ویزا باید ویزای سفری را برای شما ارسال کند که به شما اجازه سفر به کانادا را بدهد.

رتبه تحصیلات تکمیلی در کانادا

آینده خود را با مدرک تحصیلات تکمیلی از یک دانشگاه کانادا متحول کنید. کانادا با شهرت جهانی برای تعالی آموزش و تحقیقات، انتخاب ایده آلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا است.کانادا یک کشور پیشرو جهان در زمینه تحقیق و نوآوری است میزان تحقیقات در دانشگاه های کانادا یکی از بالاترین نرخ های جهان را دارد.

فهرست مطالب

از مشاوره تا اقامت کنارتان هستیم.
کـافیست فــرم مــشاوره را پـــر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟