به عنوان پزشک در آلمان کار کنید!

بخشی از یک سیستم مراقبت بهداشتی بسیار مؤثر شوید

به عنوان پزشک در آلمان کار کنید! در مقایسه با سایر کشورها، آلمان دارای سیستم مراقبت بهداشتی کامل‌تری است. استفاده از جدیدترین روش‌های درمانی و ابزارهای نوین پزشکی، سطح بالایی از مراقبت را فراهم نموده است. شبکه‌ای متراکم از بیمارستان‌ها و پزشکان محلی تضمین می‌کنند که بیماران به سرعت خدمات پزشکی لازم را برای خود دریافت می‌کنند. دیجیتالی شدن مداوم در بخش پزشکی همچنان فرصت‌های جدیدی را برای مراقبت‌های پزشکی به وجود آورده است. بنابراین، داده‌ها در پرونده الکترونیکی بیماران به سرعت در دسترس هستند و دسترسی به برنامه‌های کاربردی مراقبت‌های پزشکی دیجیتال و معاینه از راه دور می‌تواند انجام شود. این نشان دهنده قدرت نوآورانه بزرگ بخش مراقبت‌های پزشکی در آلمان و بخش اقتصادی پویای آن است.
با بیش از 5.8 میلیون کارمند، خدمات بهداشت عمومی نیز یک منبع حیاتی برای اشتغال است. تعداد کارمندان سال‌هاست که به طور پیوسته در حال افزایش است. در حال حاضر، بیش از 416.000 پزشک در مورد مراقبت‌های ویژه به بیماران اطمینان می‌دهند.

حرفه شما به عنوان یک پزشک در آلمان

نسل جدیدی از پرسنل پزشکی در آلمان، به فوریت مورد نیاز است. تقاضا در سال‌های آینده به رشد خود ادامه خواهد داد – به ویژه از آنجایی که بسیاری از پزشکان، در بیمارستان‌ها، بازنشسته خواهند شد. وقتی صحبت از پزشکان محلی می‌شود، پزشکان عمومی و همچنین پزشکان خانواده مورد تقاضا هستند. بسیاری از پزشکان دیگر نمی‌توانند جانشینی برای خود پیدا کنند تا مسئولیت مطب آنها را به عهده بگیرد، (در آلمان شرقی و در مناطق روستایی).
در عین حال، تعداد پزشکان بین‌المللی شاغل در آلمان در دهه گذشته بیش از دو برابر شده است. در سال 2021، تنها 9636 پزشک خارجی درخواست اشتغال در آلمان را کردند، تا مدرک خارجی آنها به عنوان معادل مدرک آلمان، شناخته شود. این امر پزشکان را در رتبه دوم در میان مشاغلی که بیشترین تعداد درخواست را دارند، در کنار سایر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و پرسنل پرستاری قرار می‌دهد.
به عنوان یک پزشک در آلمان، طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی برای شما وجود دارد. به عنوان مثال، شما ممکن است در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مراکز مراقبت‌های بهداشتی، خدمات مراقبت‌های سالمندان یا خدمات مراقبت در منزل، کار کنید که به احتمال زیاد به عنوان کارمند استخدام خواهید شد. شما همچنین می‌توانید به طور مستقل به عنوان یک پزشک محلی، در مطب خود کار کنید. علاوه بر این، زمینه‌های حرفه‌ای دیگری مانند تحقیقات و آموزش پزشکی، در بخش‌های بهداشت عمومی، شرکت‌های بیمه سلامت یا در بخش خصوصی وجود دارد: به عنوان مثال به عنوان یک دانشمند در فن‌آوری پزشکی یا صنعت داروسازی. از میان تمام رشته‌های دانشگاهی در آلمان، پزشکان بالاترین حقوق را دریافت می‌کنند.

پزشکان خارجی در آلمان
57.200 پزشک خارجی در آلمان مشغول به کار هستند (در سال 2023)
بیش از 32000 پزشک خارجی شاغل در آلمان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا آمده‌اند
به عنوان پزشک در آلمان کار کنید

به عنوان پزشک در آلمان کار کنید

شرایط ورود پزشکان

اگر تحصیلات و دوره های خود را به عنوان پزشک در خارج از آلمان تکمیل کرده‌اید، برای کار در حرفه خود در آلمان به مجوز رسمی ( Aprobation ) نیاز دارید . بدون این مجوز، ممکن است نتوانید بیماران را به عنوان یک پزشک رسمی در آلمان بیماران را درمان کنید. Aprobation  یک مجوز رسمی برای طبابت با مجوز حرفه‌ای نامحدود است. برای دریافت این مجوز، تحصیلات و آموزش شما باید به عنوان معادل برنامه تحصیلات و آموزش آلمان برای پزشکان به رسمیت شناخته شود.

هنگام درخواست پروانه پزشکی و مجوز حرفه‌ای برای طبابت، معمولاً اثبات آمادگی جسمانی، شایستگی شخصی و دانش شما از زبان آلمانی مورد نیاز است.

آیا مدرک پزشکی یا تخصص اضافی در خارج از آلمان کسب کردید؟ پس می‌توانید برای شناسایی عنوان تخصصی خود نیز اقدام کنید. لطفاً توجه داشته باشید که‌ این درخواست فقط در صورتی امکان‌پذیر است که قبلاً پروانه فعالیت پزشکی را دریافت کرده باشید.

به عنوان شهروند اتحادیه اروپا، اهالی لیختن اشتاین، ایسلند، نروژ یا سوئیس، برای کار در آلمان نیازی به ویزا یا اجازه اقامت ندارند. اتباع کشورهای دیگر نیاز به اجازه اقامت دارند. می‌توانید اطلاعات بیشتر در مورد ویزای کار برای متخصصان واجد شرایط  و کارت آبی اتحادیه اروپا   را در بخش ” ویزا ” بیابید.

نکته مهم

آیا برای به رسمیت شناختن صلاحیت حرفه‌ای خود درخواست دادید و مرجع صدور گواهینامه در آلمان تشخیص داده که برای به رسمیت شناختن کامل به مدارک بیشتری نیاز دارید؟ پس می‌توانید دریابید که‌ آیا ویزا برای به رسمیت شناختن مدارک خارجی  برای شما یک گزینه‌ است یا خیر.

کار در زمینه تحقیقاتی

آیا شما پزشکی هستید که مایل به کار در زمینه تحقیقاتی هستید و برای کار در آلمان به ویزا نیاز دارید؟ اگر چنین است، دو گزینه برای شما وجود دارد: می‌توانید برای ویزای تحقیقاتی یا کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهید. شرایط لازم برای هر عنوان اقامت را بررسی کنید تا ببینید آیا واجد شرایط آنها هستید یا خیر.

به عنوان پزشک در آلمان کار کنید

به عنوان پزشک در آلمان کار کنید

مراحل بعدی

✔  چشم‌انداز شغلی شما: با ما می‌توانید از فرصت‌های موجود برای کار و زندگی در آلمان مطلع شوید.

✔  فرآیند شناسایی را آغاز کنید: هنگام ” مشاوره ” با ما، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد به رسمیت شناختن مدارک بین‌المللی بیابید.

پزشکانی از  مکزیک  و  اردن  که قبلاً مهارت‌های زبان آلمانی را در سطح B2 دارند، می‌توانند در  برنامه “تخصصی! – استخدام، صلاحیت و ادغام پزشکان خارجی”  شرکت کنند.

اطلاعات در وب

  1. وزارت بهداشت فدرال وب سایت وزارت بهداشت فدرال
    1. سلامت الکترونیک: دیجیتالی شدن در مراقبت‌های بهداشتی
  1. انجمن پزشکی آلمان به رسمیت شناختن گواهینامه‌های آموزشی از کشورهای ثالث
  2. لیگ ماربورگ سوالات متداول برای پزشکان خارجی در آلمان

آیا سوالی دارید؟

اجازه دهید در مورد فرصت‌های کار و زندگی در آلمان به شما مشاوره دهیم. کارشناسان ما با سوالاتی در مورد جستجوی کار، ویزا، شناخت و یادگیری زبان آلمانی شما را یاری خواهیم کرد.

 

فهرست مطالب

از مشاوره تا اقامت کنارتان هستیم.
کـافیست فــرم مــشاوره را پـــر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟